top of page

Prodejní galerie

Anthony Van Dyck (1599 - 1641)

Portrét Caspara de Crayer 

Olej na plátně, 61 x 79,5 cm, podepsáno dole uprostřed A.v.Dijck 1630, dříve restaurováno, drobné ztráty barvy zejména na okrajích plátna, jemná stabilní krakeláž, oděrky na rámu, jinak dobrý stav, provenience Noble Collection Germany.

Oil on canvas, 61 x 79,5 cm, inscribed right middle A.v.Dijck 1630, previously restored, minor paint losses especially on the edges of the canvas, fine stable craquelure, abrasions on the frame, otherwise in good condition, provenance Noble Collection Germany.

James Stark (1794-1859)

LESNÍ IDYLA

Olej na plátně, 61 x 50 cm, v minulosti restaurováno, drobná ztráta barvy uprostřed, lak mírně zažloutlý, drobné oděrky na rámu, jinak dobrý stav, provenience soukromá sbírka Anglie.

Oil on canvas, 61 x 50 cm, restored in the past, minor loss of paint down the middle, slightly yellowed varnish, minor abrasions on the frame, otherwise in good condition,
provenance private collection England.

Jules Le Roy (1853-1922)

Tři kočky na stole

Olej na plátně, 61 x 74 cm, signováno vlevo dole, v minulosti restaurováno, jinak velmi dobrý stav, provenience soukromá sbírka Anglie. Jules Le Roy byl velmi oblíbený francouzský malíř zvířat, který se specializoval na obrazy koček a koťat, obvykle v menším měřítku.

Oil on canvas, 61 x 74 cm, signed lower left, restored in the past, otherwise in very good condition, provenance private collection England. Jules Le Roy was a very popular French animal painter who specialized in paintings of cats and kittens, usually on a smaller scale.

August Richard Zimmermann (1820-1875)

Mlýn v zimní horské krajině

Olej na plátně, 107 x 170 cm, sign. a dat. "Richard Zimermann München 1861" vpravo dole, podlepeno, roztroušené retuše, jinak výborný stav, provenience soukromá sbírka USA.
Jedno z autorových klíčových děl. Vystaveno v 19. století v mnichovské Pinakotéce.

Oil on canvas, 107 x 170 cm, signed and dated "Richard Zimermann München 1861" lower right, lined, scattered retouch, otherwise in excellent condition, provenance private collection USA.
One of the author's key works. Exhibited in the 19th century in the Pinakothek Munich.

Paul Sieffert (1874 - 1957)

Nahá na kožešině

Olej na plátně, 60 x 82 cm, signováno vpravo dole, v minulosti restaurováno, jinak velmi dobrý stav, provenience soukromá sbírka Švýcarsko. Paul Sieffert byl žákem Jeana-Léona Gérôma. Od 30. let 20. století se věnoval především malbě aktů. Okamžitě se stal velmi vyhledávaným pro svou techniku odhalující veškerou smyslnost, erotičnost a jemnost ženy, která je obvykle zobrazována ležící na kožešinovém lůžku.

Oil on canvas, 60 x 82 cm, signed lower right, restored in the past, otherwise in very good condition, provenance private collection Switzerland. Paul Sieffert was a pupil of Jean-Léon Gérôme. From the 1930s he focused mainly on painting nudes. He immediately became highly sought-after for his technique revealing all the sensuality, eroticism and delicacy of the woman, who is usually depicted lying on a bed of fur.

STANISLAS LÉPINE (1835-1892)

Pastviny v blízkosti Caen

Olej na plátně, 34 x 45 cm, sign. vpravo dole, v minulosti restaurováno, jemná krakeláž, jinak velmi dobrý stav, provenience sbírka Roberta a Nadine Schmitových, R. Schmit / M. Schmit: Schmit: Stanislas Lépine, catalogue raisonné de l'oeuvre-peint, 1835-1892, Paris, 1993, str. 143, Nr. 326.

Stanislas Lépine, průkopník francouzských impresionistů, pocházel z Normandie, kam se každé léto vracel, aby prostřednictvím barev a pláten oslavoval krásy tohoto sluncem zalitého kraje. Jeho živý a čilý rukopis spolu s živou a zářivou paletou letního dne v sobě spojuje několik zásadních zdrojů - jedním z nich je bezpochyby silné impresionistické hnutí té doby, ale také hlubší inspirace mající kořeny v malbách barbizonských mistrů, především Camilla Corota.

Oil on canvas, 34 x 45 cm, signed lower right, restored in the past, fine craquelure, otherwise in very good condition, provenance collection of Robert and Nadine Schmit, R. Schmit / M. Schmit: Stanislas Lépine, catalogue raisonné de l'oeuvre-peint, 1835–1892, Paris, 1993, page 143, Nr. 326.

Stanislas Lépine, the pioneer of the French Impressionists, came from Normandy, where he returned every summer to celebrate the beauty of that sun-drenched region through paint and canvas. His lively and brisk handwriting, together with the vibrant and luminous palette of a summer's day, combines several essential sources - one of which is undoubtedly the strong Impressionist movement of the time, but also deeper inspirations rooted in the paintings of the Barbizon masters, primarily Camille Corot.

Albert-Marie Lebourg (1849-1928)

Večer na okraji města Rouen

Olej na plátně, 40 x 65 cm, signováno a popsáno vpravo dole, restaurováno, jinak velmi dobrý stav, provenience soukromá sbírka Belgie, pravost díla potvrdil Francois Lespinasse.

Renomovaný francouzský impresionista Albert Lebourg dokonale zachytil atmosféru nadcházejícího podzimního večera pohledem na širokou silnici na předměstí Rouenu, kde se pomalu rojí dvě postavy a v dálce nad řekou jsou na obloze zachyceny stopy zapadajícího slunce s úžasnou barevnou paletou.

Oil on canvas, 40 x 65 cm, signed and inscribed lower right, restored, otherwise in very good condition, provenance private collection Belgium, the authenticity of the work was confirmed by Francois Lespinasse.

The renowned French impressionist Albert Lebourg has perfectly captured the atmosphere of the coming autumn evening with a view of a wide road in the outskirts of Rouen, where two figures are slowly swarming and in the distance above the river, the traces of the setting sun are captured in the sky with an amazing colour palette.

François Eberl (1887-1962)

Portrét Madame Osuské

Olej na plátně, 35 x 27 cm, sign. vlevo dole, restaurováno, jinak dobrý stav, provenience francouzská soukromá sbírka, Gerald Weinpolter a Miriam Forster, Francois Zdenek Eberl, catalogue raisonné online, www.eberl-info.com, reprodukováno pod č. 1. G369.

Paní Osuská, rozená Pavla Vachková, byla známou operní pěvkyní Národního divadla v Praze, v roce 1919 se provdala za Dr. Štefana Osuského (1899-1973), jednoho ze zakladatelů Československé republiky v roce 1918. V letech 1921-1940 působil jako diplomat v Paříži.

Oil on canvas, 35 x 27 cm, signed lower left, restored, otherwise in good condition, provenance French private collection, Gerald Weinpolter and Miriam Forster, Francois Zdenek Eberl, catalogue raisonné online, www.eberl-info.com, reproduced under no. G369.

Mrs Osuská, née Pavla Vachková, was a well-known opera singer at the National Theatre in Prague, and in 1919 she married Dr Štefan Osuský (1899-1973), one of the founders of the Czechoslovak Republic in 1918. He was a diplomat in Paris from 1921 to 1940.

Gaston Balande (1880-1971)

Benátky

PRODÁNO

Olej na plátně, 72,5 x 97,5 cm, sign. a dat. "Venise 1935" vpravo dole, v minulosti restaurováno, drobné oděrky a zašpinění, jinak velmi dobrý stav, krásný masivní benátský rám, provenience soukromá sbírka Anglie.
Francouzský modernistický krajinář (převážně z Bretaně a oblasti La Rochelle), vytvářel také portréty, zátiší a často ilustroval knihy. V roce 1935 se vydal na cestu po Středomoří. Tam mu učarovaly Benátky, kde namaloval několik vysoce ceněných obrazů, většinou z lodi kotvící naproti Dóžecímu paláci.

Oil on canvas, 72,5 x 97,5 cm, signed and dated "Venise 1935" lower right, restored in the past, minor abrasions and dirt, otherwise in very good condition, beautiful massive Venetian frame, provenance private collection England.
A French modernist landscape painter (mostly from Brittany and the La Rochelle area), he also created portraits, still lifes and often illustrated books. In 1935 he started a journey through the Mediterranean. There he was enchanted by Venice, where he painted several highly acclaimed paintings, mostly from a boat moored opposite the Doge's Palace.

Emile Othon Friesz (1879 - 1949)

Malá loď na řece

PRODÁNO

Olej na plátně, 54 x 64 cm, sign. a dat. 1935 vlevo dole, v minulosti restaurováno, na okrajích oděrky od rámu, jinak velmi dobrý stav, jemné impasto, provenience soukromá sbírka USA.

Kolem roku 1935 Friesz maloval především v Bretani v okolí řeky Rance. Na tomto obraze zachytil tento přední představitel fauvismu svým jedinečným expresivním stylem a s využitím široké škály zelených a hnědých tónů poklidnou scenérii na zarostlém břehu řeky.

Oil on canvas, 54 x 64 cm, signed and dated 1935 lower left, restored in the past, abrasions on the edges from the frame, otherwise in very good condition, fine impasto, provenance private collection USA.

Around 1935 Friesz painted mainly in Brittany around the Rance River. In the present painting, this leading representative of Fauvism captured the tranquil scenery on the overgrown banks of the river with his unique expressive style and using a wide range of green and brown tones.

François Eberl (1887-1962)

Portrét mladé ženy

Uhel na papíře, 33 x 25 cm, sign. a dat. 1938 vpravo dole, dobrý stav, zaskleno, provenience rodina malíře

Francois Zdeněk Eberl byl jedním z nejvýznamnějších českých představitelů tzv. pařížské školy.

Charcoal on paper, 33 x 25 cm, signed and dated 1938 lower right, good condition, glazed, provenance Painter's family

Francois Zdenek Eberl was one of the most important Czech representatives of the so-called School of Paris.

Armand Guillaumin (1841-1927)

Krajina Ile-de-France

Olej na plátně, 65 x 81 cm, sign. vlevo dole, velmi dobrý stav, provenience soukromá sbírka Švýcarsko, přiložen certifikát o zařazení tohoto obrazu do druhého svazku Catalogue Raisonné Armand Guillaumin, který v současnosti připravuje Comité Guillaumin.

Předkládaný obraz z umělcova vrcholného období kolem roku 1885 se vyznačuje širokými a živými tahy vyzrálého impresionistického, až postimpresionistického stylu, v němž je mimořádně účinně zachycena určitá vnitřní dynamika výjevu, který se na první pohled vzhledem ke zvolenému námětu jeví jako velmi klidný. Je zde patrné umělcovo přátelství s Vincentem van Goghem. Toto plátno kromě nesporných estetických kvalit přináší velmi intenzivní zážitek ze samotné malby a dotek s uměním skutečně světových parametrů.

Oil on canvas, 65 x 81 cm, signed lower left, very good condition, provenance private collection Switzerland, enclosed is a certificate of inclusion of this painting in the second volume of the Catalogue Raisonné Armand Guillaumin, currently being prepared by the Comité Guillaumin.

The painting presented here, from the artist's peak period around 1885, is characterized by broad and lively strokes of a mature impressionist, even post-impressionist style, which is exceptionally effectively captured a certain inner dynamism of the scene, which at first glance, given the chosen subject, appears very peaceful. The artist's friendship with Vincent van Gogh is evident here. This canvas, in addition to its undeniable aesthetic qualities, brings a very intense experience of the painting itself and a touch with art of truly world-class parameters.

bottom of page